Kuusamon ETRA ry tarvitsee työntekijöitä moniin eri tehtäviin

1. Kasvisravintola Karpalo (avataan 1.6.2020 koronatauon jälkeen) Avoinna ma-pe klo 11-15

– Yrttien kerääjä ja säilöjä (kuivaaminen kuivurilla) tarvitaan heti, voi olla useampia

– Karpalon kasvimaalle 2-3 työntekijää, tarvitaan nopeasti

– Siivooja, tarvitaan pian

Työhön voi päästä palkkatuella ( jos on ollut 2 vuotta työttömänä ja asuu Kuusamossa), työkuntoutukseen, työkokeiluun tai vapaaehtoisena työntekijänä. Ne, jotka eivät saa palkkaa, saavat Kuusamon ETRA ry:lle tehdystä 4 tunnin vapaaehtoistyöstä syödä ilmaisen buffet-lounaan Karpalossa (arvo 10,50€) ilmaiseksi.

2. Karpalo-Kirppis avataan 1.6. 2020 klo 10 uudessa paikassa Kitkantie 4. Kirppistyöntekijä ma-pe klo 10-17 tarvitaan useita työntekijöitä.

Työntekijät voivat tehdä töitä 4 tunnin jaksoissa esim. 10-13.30 tai 13.30-17 vuoroissa. Tehtävinä tavaroiden vastaanotto, lajittelu, esillepano, myyminen, asiakkaiden opastaminen, siivous ym. Tarve on kiireinen!

3. Eko-Kirppis (huonekalu, sisustus, taide, valaistus ym.) Tarve yhdelle työntekijälle 1.6.2020 alkaen.

4. Matonkutoja, töitä on heti

– Kuteiden leikkaamista ja mattojen kutomista. Puut ovat kutomisvalmiudessa ja kuteita on jo kudottavaksi. 2 työntekijää, toinen leikkaa ja toinen kutoo.

5. Ompelija ja vaatteiden korjaaja, vetoketjujen vaihto, lyhennys jne.

Omepelupalvelu Näppärä. Paikka Eko-Kirppis Kitkantie 37. Voi aloittaa heti. Tämä on uusi työ.

6. Leipäkirkko

– Ruokien hakeminen liikkeistä, ruoan esillepano, avustaminen, jälkisiivous. Haemme nyt autokuskia, joka pakettiautolla hakee ruoan liikkeistä tiistaisin ja torstaisin. Kuskia tarvitaan heti. Auto on valmiina.

Kuusamon ETRA ry:n toimintaan voi osallistua myös niinä päivinä, jolloin se on työntekijälle mahdollista. Vapaaehtoistyöntekijät voivat myös itse valita kuinka kauan heille olisi mahdollista työskennellä. Ei siis sido pitkäaikaiseksi työntekijäksi. Voi myös kokeilla eri asioita ja tehdä sitä, mikä kiinnostaa eniten.

Kuusamon ETRA ry on yleishyödyllistä työtä tekevä voittoa tavoittelematon yhdistys. Kokonaisvaltainen terveys ja hyvinvointi ja ihmisten auttaminen on lähellä sydäntämme!

Ystävällisin terveisin,

Paavo Hautala