ETRA-liitto ry

Sähköposti: saija.tarro(ät)etraliitto.fi
Puh: +358 50 486 7811

1. Kuka olen?
Olen koulutukseltani kauppatieteiden maisteri, matkapuhelinliiketoiminnasta hyvinvoinnin pariin hypännyt psykologian opiskelija, vertaisohjaaja ja kahden pienen lapsen äiti.

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Haluaisin oppia laulamaan kauniisti koska koen että laulun kautta pystymme usein tuomaan esille asioita paremmin kuin puheen keinoin.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Näkyni on tehdä ETRA-liitosta tunnettu arjen hyvinvoinnin kumppani.

Projektikoordinaattori  Kari Arminen
Sähköposti: kari.arminen(ät)terveysvalmentaja.info

1. Kuka olen?
Olen ikuinen rakentaja. Taloja olen tullut rakentaneeksi viidessä maanosassa, uskontojen välisiä suhteita ja kristittyjen yhteyttä Lahdessa sekä itseeni ruskeaa rasvakerrosta avannossa. Arkkitehtuuri kiinnosti minua ammatiksi asti. Kiinnostukseni painopiste on siirtynyt ihmisiiin ja nyt opiskelen valmentavaa johtajuutta. Opiskelutodistuksia minulle on kertynyt paljon paksumpi pino kuin työtodistuksia. Haluaisinkin olla myös ikuinen opiskelija.

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Yhdesssä elämisen taidon siten, että ihmiset ympärilläni puhkeaisivat kukoistamaan.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Miimikkona esitin eräässä draamassa Jeesusta, joka nosti mykkyrässä maassa kyyhöttäviä ihmisiä iloitsemaan ja riemuitsemaan vapautettuina ja voimaannutettuina. Yhden ihmisen kerrallaan. Visioni ETRA:n olemassaolon tarkoituksen suhteen on tuo sama. Se, että ihminen vapautuu ja voimaantuu elämään täyttä elämää, jossa hänen koko potentiaalinsa pääsee toteutumaan häntä innoittavalla tavalla.

staffl-reima

Viestintävastaava Reima Honkasalo
Sähköposti: reima.honkasalo(ät)etraliitto.fi
Puh: +358 50 511 5507

1. Kuka olen?
Muotoilija, kuvataiteilija, mehiläistarhaaja ja yrittäjä. Innostun taiteesta, kultuurista ja elämyksellisestä muotoilusta. Koulutustautastani löytyy filosofian maisterin tutkinto, graafisen alan tutkinto, taidehistoriaa, lastenohjelmatuotantoa ja kulttuurienvälistä viestintää jne. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kaksi jo aikuista lasta. Meillä on lemmikkeinä kolme kissaa ja jokunen kymmenen tuhatta mehiläistä…

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Eila sen jo sanoi – ja sitä on vaikea laittaa paremmaksi!

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Kehittää ETRA tunnetuksi ja arvostetuksi kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin resurssiksi.

Hallituksen puheenjohtaja Marja Ahava
Sähköposti: ahavamarja(ät)gmail.com

1. Kuka olen?
Olen vantaalainen yleislääkäri ja työskentelen Espoon terveyskeskuksessa. Olen naimisissa Sepon kanssa ja meillä on kolme teini-ikäistä poikaa. Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa ja koiran kanssa ulkoilua.

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Haluaisin oppia paremmin englannin ja ruotsin kieltä.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Valtakunnallinen kattojärjestö, joka tukee paikallisia Etroja opastamaan ihmisille terveellisiä elämäntapoja rakkaudella.

Suunnittelija, terveydenhoitaja, montessoriohjaaja, imetyskouluttaja Ritva Kuusisto
Sähköposti: ritva.kuusisto(ät)etraliitto.fi
Puh: +358 50 374 3893

1. Kuka olen?
Olen paljasjalkainen muutosagentti ja mummu. Mottoni on: ”Maailman muuttaminen on mahdotonta, kaikkihan sen tietävät. Sitten on niitä jotka eivät sitä tiedä, ja he muuttavat maailman.”

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Haluan oppia kuuntelemaan ja ymmärtämään paremmin mikä on tärkeää.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Visioni Etrasta on olla armollinen voimauttaja eri tasoilla ja tahoilla.

staffl-eila

Varapuheenjohtaja, Urheilu- ja ravintovalmentaja Eila Maunu
Sähköposti: eila.maunu(ät)nutri-flow.fi
Puh: +358 40 080 5572

1. Kuka olen?
Olen koulutukseltani urheilu- ja ravintovalmentaja. Toimin yrittäjänä Nutri-Flow Oy:ssä ja perheeseeni kuuluu aviomies, kolme lasta ja kaksi lastenlasta. Asun Oulussa syntymäkodissani.

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Haluisin oppia puhumaan rakkauden kieltä.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Näen visiona rakkauden raittiuteen, joka tuo tervehenkisyyttä ja positiivisuutta ihmisten arkeen.

aune

Hallituksen sihteeri  Aune Greggas
Sähköposti: aune.greggas(ät)gmail.com

1. Kuka olen?
Olen tehnyt kaikkein merkittävimmän osan elämäntyöstäni terveyden edistämisen parissa. Aloittanut myymällä Terveys-lehteä, jatkanut sen toimittajana ja tehnyt muutakin toimitustyötä. Kotiäitinä olemisen jälkeen palasin työelämään jälleen terveyden edistäjänä, ETRA-liiton järjestösihteerinä ja toiminnajohtajana. Myöhemmin olen vastannut myös useammasta Nepalissa toteutetusta UM:n rahoittamasta terveysprojektista. Tällä hetkellä teen töitä myös Media7 Raamattuopistolla. Koulutukseltani olen psykologi (Helsingin yliopisto) ja uskontokasvatuksen maisteri (Andrews University, USA).

Vaikka mitä…

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Se jatkaa toimintaansa nuorin voimin.

Hallituksen jäsen, Itä-Suomen yliopiston senioritutkija Jorma Räsänen
Sähköposti: jorasane(ät)gmail.com

1. Kuka olen?
Aloitin työni myymällä painotuotteita kodeissa. Myöhemmin olin seurakuntatyössä ja opiskelujeni päätyttyä aloitin yrittäjänä työyhteisöjen kehittäjänä aiheina mm. stressin hallinta, johtaminen, työnohjaus, työhyvinvointi, työssä jaksaminen ja terveyden edistäminen työpaikalla. Olen ollut mukana Itä- Suomen yliopiston PANIC-tutkimuksessa (Lasten liikunta- ja ravitsemus) alusta lähtien ja edelleen. Koulutukseltani olen FT (DrPH Loma Lindan yliopisto Kalifornia, USA). Samassa yliopistossa tein myös MPH (Master of Public Health) tutkinnon. Teologian opinnot; M.Div. (Master of Divinity, Andrews yliopisto Michigan USA) ja B.A. (Bachelor of Arts, Newbold College, England).

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Haluaisin kuulla ja ymmärtää ihmistä.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Toivon Etran etenevän nousujohteisesti ennaltaehkäisevässä terveydenhoidossa.

Hallituksen jäsen, fysioterapeuttiopiskelija Silvia Leppälä
Sähköposti: silvia.leppala@gmail.com

1. Kuka olen?
Viihdyn luonnossa liikkuen, mm. ratsastamalla. Harrastin aikoinaan useamman vuoden jalkapalloa, mutta nykyään pääharrastukseni on CrossFit. Olen aiemmalta koulutukseltani taloushallinnon merkonomi, en kuitenkaan viihtynyt toimistotyössä, vaan halusin tehdä jotakin käsilläni ja opiskelenkin nyt fysioterapeutiksi. Terveys ja hyvinvointi on aina kiinnostanut minua, sillä omasta kokemuksestani olen huomannut, että kaikkien ”palikoiden” on oltava tasapainossa, ettei rakennus romahda.

”God created it, Jesus died for it, the Spirit lives in it – I’d better take care of it.”

2. Minkä taidon haluaisin oppia?
Haluaisin oppia aistimaan ja lukemaan ihmisiä pintaa syvemmältä, mikä auttaisi myös fysioterapeutin työssä.

3. Mikä on visioni ETRA:n suhteen?
Haluaisin ihmisten huomaavan, ettei terveydestä ja hyvinvoinnista huolehtiminen ole rakettitiedettä, ja että jo pienet muutokset kohti parempaa vaikuttavat suuresti!